;

En liten inblick i vår verksamhet under Corona

Hej!

Nu drar vi äntligen igång vår blogg där vi kommer att ge dig en inblick i Mareli Medicals arbete runt om i världen i drygt 50 länder. Via bloggen kommer du att kunna ta del av spännande nyheter och se vårt dagliga arbete med allt från paketering till kundtjänst och utbildningar.

Vi kommer även ta upp viktiga frågor för branschen och berätta hur vi kan hjälpa dig som behandlare att ta din klinik till en högre nivå.

Vi tänkte börja med att ge dig en liten inblick i vår verksamhet nu under Corona, och hur Covid-19 har påverkat oss och våra kollegor i branschen.

På grund av att vi är en internationell leverantör så såg vi att något var på väg att hända, långt före det att Corona nådde till Skandinavien. Beställning av material till kunder runt om i Europa minskade och nästan över en natt rasade all försäljning till Italien och Spanien. Vi gjorde snabbt en analys och förstod att detta skulle komma att bli värre. För att minska påverkan beställde vi genast in ett större lager av produkter så vi kunde bibehålla vår service till våra kunder.

Under mars månad hade vi tappat ca 50% av vår omsättning och leveranser till oss från vissa leverantörer började bli försenade. Mars och april var lite skakiga med tack vare god planering och ledning har vi klarat oss fint. Vi ser redan nu i maj att försäljningen börjar återgå till det normala, vilket vi så klart är väldigt glada för.

Vi har tillfälligt dragit ner på vår personal och alla arbetar ca 2 dagar i veckan och är permitterade resterande tid. Med hjälp av smart teknik och praktiska lösningar har vi tillsammans ändå gett alla kunder den service som de är vana vid. I värsta fall har en kund fått vänta en dag längre på sina varor och viss fördröjning på svar via mail har förekommit. I det stora hela har verksamheten rullat på bra och det är i dessa tider man tydligt ser vikten av att bygga ett bolag med starka finanser och stabila leverantörer och kunder.

Vi vill passa på att tacka alla var partners och kunder för er lojalitet och förståelse.

Vi kämpar vidare med samma ambition som vanligt, att ge er kunder den absolut bästa service vi kan. Behöver ni hjälp med något? Tveka inte att höra av er till oss.

Vänliga hälsningar

All personal på Mareli Medical

AA-rating-swe