FAQ

Säljer ni till vem som helst?

Svar: Nej det gör vi inte. För att kunna handla från oss måste man kunna uppvisa ett certifikat/diplom på utbildning inom området. Du kan när som helst själv online skapa ett konto eller ringa oss för att skapa ett. Innan varorna skickas ut första gången kontaktar vid dig per mail eller angiven telefon för att göra en kontroll av certifikat/diplom. För snabbare hantering och aktivering av ditt kundkonto rekommenderar vi att du mailar in via formuläret på hemsidan ditt certifikat.

Är era produkter äkta/original?

Svar: Ja. Vi får denna frågan ofta då vi skiljer en del i pris från andra leverantörer samt på grund av konkurrenter som försöker skrämma sina kunder från att byta leverantör.
Alla våra produkter tillverkas i samma fabrik som alla andra originalprodukter.
Alla produkter är dessutom försäkrade via IF försäkringsbolag. Samma garantier gäller hos oss som om du handlar dem direkt från tillverkare eller agentur. Alla produkter går att spåra via batch-nummer direkt till tillverkning. Detta är ett lagstadgat krav för att en produkt ska få lov att bli CE-märkt.
För mer information är ni alltid välkommen att kontakta oss, så ska vi försöka att hjälpa till att besvara dina frågor.

Varför har ni så bra priser jämfört med era konkurrenter?

Svar: Det är ingen hemlighet att vi har bra priser. Vi arbetar med något som kallas “parallellimport”. Parallellimport är godkänt och lagstiftat i EU genom EES (Europeiska ekonomiska samarbetsområdet) för att värna om fri handel och fri konkurrens inom medlemsländerna inom EU. Samma garantier och skyldigheter/rättigheter gäller via oss som om du handlat direkt av tillverkaren. Även detta är lagstadgat via EU.

Vad använder ni för fraktmetod?

Svar: Vi samarbetar idag med flera olika fraktbolag beroende på vart i världen som du befinner dig. I Sverige så skickas alla varor som standard med FedEx Express. Önskar du att använda någon annan leverantör, vänligen kontakta oss så hjälper vi dig.
Lägger du en beställning som överstiger 5000 SEK får du alltid frakten gratis, oavsett vart du befinner dig.

Kan jag få det levererat till ett ombud?

Svar: Ja. Önskar du att få dina varor levererade med ett annat fraktbolag än FedEx, vänligen kontakta oss så hjälper vi dig.

Lägger du en beställning som överstiger 5000 SEK får du alltid frakten gratis, oavsett vart du befinner dig.

Hur lång är er leveranstid?

Svar: Som en av Europas största leverantör av fillers så jobbar vi hårt för att ha så korta leveranstider som möjligt ut till er. Vi skickar som standard med FedEx Express inom Sverige. Finns du i en av de större städerna i Sverige så är leveranstiden vanligtvis redan nästkommande arbetsdag. Vänligen kontakta oss för estimerad leveranstid, så hjälper vi dig att hitta bästa leveransmetoden för dig och din verksamhet.

Ibland händer det dock att vid oväntat hög försäljning att produkten du beställt är slut i lager. Då kan det ta upp til max 12 dagar för dig att ta emot din vara. Vid dessa händelser så kontaktar vi dig och om önskas hjälper dig att hitta en ersättningsvara.

Kan jag spåra min leverans?

Svar: Alla våra paket skickas spårbart. När dina produkter är packade så får du ett mail om detta innehållandes ett spårnummer du använder för att spåra din leverans på fraktbolagets hemsida. Har ditt paket skickats och du önskar tillägga leveransinformation eller har andra leveransönskemål, vänligen kontakta valt fraktbolag och uppge ditt spårnummer.

FedEx Express Sverige: 0200-252 252

Postnord Sverige: 0771-33 33 10

UPS: 077-662 20 77

Vilken form av betalning accepterar ni?

Svar: Lägger du beställning online hos oss så funkar både Visa, Mastercard & AMEX.
Du kan även kontakta oss och lägga din beställning via telefon eller mail. Då har vi även möjlighet att skicka dig en faktura. Vid fysiskt besök har vi även kontanthantering. Online använder vi alltid 3D secure för din säkerhet skull.

Kan jag handla mot kredit?

Svar: Kontakta oss så hjälper vi dig om ni önskar att handla mot kredit. En kreditkontroll (UC) av ert bolag kommer att utföras.

Kan jag få betala till bankgiro?

Svar: Vill du betala med bankgiro och via banköverföring så går det bra. Kontakta oss via chat, telefon eller mail så hjälper vi dig att skapa fakturan och mailar den sedan till dig för betalning.

Vårt bankgiro är: 5042-4498

Märk fakturan med ordernummer/invoice number

Vilka är era öppettider?

Svar: Vår telefonsupport är öppen Måndag – Fredag 09:00 – 17:00.
Vi garanterar alltid svar inom dessa tider. Dock är vi oftast tillgängliga via mail, sms och telefon även övriga tider.
Webbutiken är tillgänglig för beställningar 24/7.

Chatten är bemannad Måndag – Fredag 09:00 – 17:00. När den inte är bemannad så kan du alltid lämna meddelande som besvaras nästkommande arbetsdag. Bifoga alltid din mail eller telefonnummer så kontaktar vi dig.

Vilken valuta kan jag handla i?

Svar: Mareli Medical är ett globalt bolag med kunder runt om över hela världen. I dagsläget accepterar vi betalning i SEK, EUR, USD, GBP och CNY.

Är priserna på hemsidan med eller utan moms?

Svar: Alla priser som visas är utan moms, momsen framgår dock i “kassan” innan betalning. Är du bosatt utanför Sverige men inom EU är det viktigt att du anger ditt VAT-nummer vid order, för att inte betala någon moms.

Kan ni hjälpa mig med marknadsföring?

Svar: Absolut. Mareli Medical är mycket mer än bara en leverantör. För varje enskilt köp du gör hos oss bygger du även upp en buffert hos oss med kapital som vi återinvesterar i din klinik. Det kan vara för eventuella Event, reklam, marknadsföringsmaterial, design av hemsida, logo, inredning till din klinik etc.
Vi tror starkt på att om DU och DITT varumärke stärks så ökar dina inköp. Då växer även vi.

Ser man hela ert utbud på er hemsida?

Svar: Nej. På hemsidan ser ni vårt ordinarie sortiment och våra ordinarie priser.  Är där något du är ute efter som du inte kan se på vår hemsida? Tveka inte att kontakta oss.

Är det alltid priserna på er hemsida som gäller?

Svar: Nej. Vi precis som alla andra har avtalspriser med våra kunder. Där du som kund kan få vissa rabatter enligt avtal beroende på kvantiteter osv. Kontakta oss för en skräddarsydd prislista.

Hur ofta och när har ni era kampanjer?

Svar: När och vilken kampanj som kommer att komma härnäst vet vi aldrig om i förväg. Ett bra sätt för att aldrig missa våra kampanjer är att prenumerera på vårt nyhetsbrev. Du får då ett mail ca 1 gång i månaden i samband med att vi har kampanj eller vill presentera något nytt för dig.

För mer frågor och svar, vänligen kontakta oss.
Mareli Medical.